sobota 16. července 2016

Byt jako investice



Na konci června se mi dostal do ruky výtisk týdeníku vydavatelství Economia. (Ano, a ke článku jsem se dostala až teď, v polovině července :-D ) Hlavní téma vydání byly investice do nemovitostí. Kdo mě sleduje už nějakou dobu hned pochopí, že jsem po časopise okamžitě skočila. Těch x stránek věnovaným tipům pro nákup investiční nemovitosti jsem zhltla jak jen nejrychleji to šlo a pak jsem se ještě k výtisku několikrát vrátila. Ačkoli jsem se nedozvěděla nic nového, musím uznat, že články byly napsány srozumitelně a přehledně. Pokud se mezi čtenáři vyskytoval někdo, kdo o nákupu investiční nemovitosti uvažuje, určitě se dozvěděl spoustu nového.

Co se mi na vydání líbilo nejvíce byla určitá skepse šéfredaktora Dalibora Martínka k novostavbám za Prahou, kterou vyjádřil v editorialu. Já osobně upřednostňuju lokalitu a historii bytu, který mě zajímá. Developerské projekty mi jsou nesympatické ze dvou jasných důvodů - nenachází se v centru města a nejde o léty prověřené byty. Je mi jasné, že je v zájmu developerů tyto byty prodat a proto je prezentovat jako skvělou investici. Ale jak se vyjádřil šéfredaktor, je narychlo postavený byt na poli to pravé pro bydlení? Protože ač pro vás jde o investiční byt, někdo v něm bydlet přece jen bude. 

Na druhou stranu pokud je současným trendem opravdu nákup novostaveb v "širším centru města", alespoň se zájem investorů odkloní od poctivých cihlových bytů, ke kterým tíhnu já. V důsledku tedy dělám jednu ze zásadních chyb, kterou odborníci zakazují - vybírám si investiční byt podle svého a srdcem. 

Co vy? Jste v týmu novostaveb nebo starších bytů? 

Alex

1 komentář:

  1. Investice. Moje oblíbené téma. Dneska investuje tak půl národa, mám takový pocit. Nedávno mě překvapil kolega v práci, kdy nadšeně vyprávěl o investování do dluhopisů. Jako mám z toho radost. On si aspoň stát a banky uvědomí, že lidi u nich peníze mít nechtějí. Alespoň ne za těch podmínek, které aktuálně panují. ;-)

    OdpovědětVymazat